Кінець дизельної епохи? У Європі поступово відмовляються від автомобілях на важкому паливі

Кінець дизельної епохи? У Європі поступово відмовляються від автомобілях на важкому паливі

ПОДЕЛИТЬСЯ

Ціни на паливо ростуть на світовому ринку просто неухильно протягом останніх десятиліть. З якогось моменту питання економічності стало мало не головним у питанні придбання автомобілів. Тоді-то в Старому Світі і стали шалено популярні економічні дизельні моделі.

Дизельні установки мають ряд незаперечних переваг, крім витрат палива. Це величезний крутний момент в порівнянні з аналогічними бензиновими агрегатами, менша втрата продуктивності в залежності від висоти над рівнем моря та інші.

Причини падiння

Однак останнім часом прогриміло кілька серйозних скандалів, які стали надбанням широкої громадськості. Найгучніший – так званий «дізельгейт», в якому був замішаний концерн Volkswagen. Виявилося, що практично всі автомобілі з дизельними установками лише номінально відповідають вимогам щодо викиду. Тестові екземпляри показували належні результати тільки при нульовому повороті керма, на конкретній швидкості і передачі, на якій і проводилися виміри.

Після виявлення правди корпорація зобов’язана була виплатити непомірні штрафи і відкликати божевільну кількість автомобілів. І тут вибрався назовні ще один факт. Виявилося, що боротися з викидами на дизельному двигуні – дійсно непроста затія. Споживча довіра до дизельного двигуна, можливо, також завагалася повідомленнями, пов’язаними з викидами, а також збільшенням кількості скарг на здоров’я від водіїв дизелів. Згідно зі статистикою по Лондону, більше 12-ти відсотків викидів NOx припадає саме на мотори на важкому паливі.

Ще одним вагомим фактором став розвиток гібридних технологій, де дизель вже не може так якісно працювати, а краще експлуатувати вже бензиновий мотор. І тут питання економії палива вже відходить на другий план. А якщо згадувати про практично повний «зелений коридор» для електромобілів і наявність для них державних дотацій, то в такому світлі перспективи дизелів виглядають вельми туманно.

Одним з перших автовиробників, повністю відмовилися від дизельних установок, став концерн Porsche, який заявив про виконання своїх поточних зобов’язань за контрактом аж до 2020-го року, проте відмовився продовжувати домовленість щодо закупівлі моторів на важкому паливі, сконцентрувавши свої зусилля на електрифікації авто під назвою Mission E.

Сумнi перспективи

Diesel

На державному рівні також помітна певна нелюбов до дизелів. Наприклад, у Великій Британії були введені додаткові податки на дизельне паливо, дохід від яких піде на програми з оздоровлення навколишнього середовища і розробці та підтримці електрокарів. З огляду на те, що в Північній Америці дизелі не надто любили, віддаючи перевагу бензиновим модифікаціям, а Англія – є серйозним ринком збуту, падіння продажів авто з дизельними моторами – очевидна перспектива в найближчому майбутньому.

Науковий співробітник Британського Університету вважає, що до 2025-го року продажі авто з дизелями на території острова будуть складати всього 15-ть відсотків ринку, оскільки проблеми з викидами і погане PR стимулюють споживачів до бензиновим і електричним автомобілям. Уже в 2017-му році була показана серйозна негативна тенденція – продажу таких моделей впали на 17% в порівнянні з попереднім роком.

Професор Девід Бейлі з Університету Астон сказав: «Продажі дизелів впадуть ще на 10 відсотків у 2018 році, і до 2020 року вони можуть становити до 30 відсотків ринку а до 2025-го цей показник скоротиться до 15 відсотків. І це незважаючи на те, що кілька років тому на дизелях доводилося 50% або більше ринку ». Також на державному рівні розглядається програма утилізації дизпалива, так як є думка, що воно вже «вмирає повільною смертю».

Для України, де питання екології стоїть не так гостро, хоча атмосфера все одно залишає бажати кращого, ці новини поки неактуальні. Тут автомобілям на дизелі поки нічого не загрожує. Але якщо враховувати той факт, що багато старі автомобілі потрапляють на вітчизняний ринок саме з Європи, то ця тенденція з певним запізненням добереться і до нас.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ