Тест-драйв Citroen C4 NEW: заявка на лидерство в классе?

Тест-драйв Citroen C4 NEW: заявка на лидерство в классе?

ПОДЕЛИТЬСЯ

Франція. Що перше спадає на думку при згадці цього слова? Єлисейські поля, Ейфелева вежа, Гасконь і шампанське – це тільки малий список того, що асоціюється у багатьох людей з Францією. Про красу всього вищезгаданого можна розповідати довго і цікаво, але у людей, які, як і ми, хворіють автомобілями, в голові відразу ж спливають образи французьких машин. Сьогодні ми вам розповімо про Citroen C4, який можна побачити не тільки у Франції! Про французькі автомобілі говорять всяке, одні – мовляв ламкі та дорогі в обслуговуванні, а ще дизайн своєрідний; інші – в захваті від краси, затишку, комфорту і прекрасної керованості. Але обидві сторони сходяться в одному – французькі авто настільки самобутні, що рідко кого залишають байдужим, їх можна або любити або ненавидіти!

Перше покоління Citroen C4 з’явилося у вересні 2004 року. Яскравий, харизматичний, стильний зовні і оригінальний всередині. А головне – неповторна «фішка» в інтер’єрі салону – кермо з нерухомою серцевиною. У вересні, але вже 2010 року вийшло друге покоління С4, в якому компанія демонструє інновації і технології, які в подальшому використовуються при оновленні всього модельного ряду. Редакція DreamCar вирішила перевірити, що ж інноваційного та технологічного пропонує рестайлінговий Citroen C4, який в Україні з’явився у 2015 році.

^0C50F7CE2B688C25BB59C77C374194EEE373F024043D0EC00B^pimgpsh_fullsize_distr-1
На жаль, на догоду глобального ринку, першу скрипку в стані автовиробників почали виконувати маркетологи, а інженери-конструктори і, особливо, дизайнери, відійшли на другий план. Так, в порівнянні з минулим поколінням, С4 позбавили його яскравої і такої неповторної рульової колонки з нерухомою серцевиною, оснастивши рульовим колесом “як у всіх”, а панель приладів з середини торпедо знову повернулася на звичне місце перед очима водія. Зате з’явився екран мультимедіа з безліччю налаштувань, кнопка запуску двигуна і система старт-стоп. Що стосується зовнішності, на нашу думку, автомобіль став красивішим і перестав нагадувати перевернуту мильницю під якою сховався качконіс.IMG_5984 Корма, з новими великими блоками ліхтарів виглядає виразніше, а спереду, замість зализаного дзьоба, з’явилися розмашисті, завширшки фальшрадиаторной решітки, шеврони.IMG_6170 Фари головного світла, оснащені ДХВ “corner light” виглядають суворо та агресивно, тільки не яскраво. Не можна сказати, що рестайлінговий С4 зазнав якихось значних змін у зовнішності щодо моделі 2010 року. Як це часто буває, оновлення торкнулися лише оптики і бамперів. Ми думали, що Subaru XV “останній з могікан” що оснащується з заводу галогенними лампами, аж ні, С4 склав йому компанію. Загалом, щоб довести цього француза до стану вибухонебезпечності, який би виправдовував настільки гучне ім’я, потрібно ще попрацювати. Спортивній трьохдверці це було б легше зробити, але на жаль, в новому поколінні, навіть після рестайлінгу, місця для моделі VTS не знайшлося.

IMG_6048

Повернемося в салон і перерахуємо моменти, які порадували і здивували. Порадував дуже інтенсивний підігрів сидінь, з трьома рівнями регулювання, з типово французьким розташуванням – якщо не знати, де шукати, можна і не знайти. IMG_6110 Також порадували зручні крісла, з хорошим компромісом м’якості і пружності, традиційними регулюваннями вперед-назад, мікроліфтом, і крихтою французького гумору – хотіли б ми знати, хто ж той конструктор, який запропонував розташувати баранчик регулювання рівня нахилу спинки з боку дверної стійки?! IMG_6111 ДНавіть маленька рука туди важко пролазить, а якщо зап’ясток побільше, та ще й з масивним годинником … А ось для регулювання поперекового підпору потрібно пограти в мавпочку, яка чухає свої пахви – саме на цьому рівні, з внутрішньої сторони спинки крісла розташована крутилка що відповідає за дане регулювання. Якщо ви не володієте достатньою гнучкістю рук – настійно не рекомендуємо проводити цю настройку на ходу!

Здивував бардачок оснащений мікроліфтом, ось такого в автомобілі, вартістю до 600 тисяч гривень побачити зовсім не очікували, після такого, мікроліфти стельових ручок сприймалися як належне. Пластик торпедо, чорний, фактурою нагадує пемзу, м’який над козирком приладів і твердіший тим більше, чим ближче до пасажира, викликав змішані почуття. З одного боку – не схожий ні на кого, та ще й п’ятки при нагоді їм можна потерти, а з іншого боку, через пару років експлуатації, уявляємо наскільки складно буде вичищати з нього налипнувший пил і бруд.

IMG_6118

Дуже сподобалася робота системи вентиляції та мікроклімату – навіть сирого похмурого дня проблем з запотіванням і поганою оглядовістю не було. Салон нагрівався швидко і легко в будь-якій зоні, чи то ноги чи лобове скло. А до поворотних шайб вибору інтенсивності і температури, з приємним прорезиненим покриттям і виразним кроком, було просто приємно торкатись і крутити.IMG_6119 До ходів важеля перемикання передач так само претензій немає, проте алгоритм використання виявився не зовсім очевидним – можна нескінченно довго шукати кнопку на кулісі, щоб переключити передачу, і втомившись від марних пошуків побачити ступінчасту схему перемикання, що зачаїлася поруч з важелем, адже зазвичай ця «схема» більш наочно представлена видимими «канавками» ходу перемикача.

Найцікавіше оновлення в C4 – це абсолютно новий дизельний мотор об’ємом 1.6 BlueHDi 120 FAР і нова 6-ти ступінчаста (ну нарешті!) АКПП Aisin. За час тесту, проїхавши не одну сотню кілометрів як дорогами міста, так і за його межами – можемо сказати однозначно, новий мотор і нова АКПП це відмінний тандем.IMG_6137 Перемикання передач відбувається настільки плавно, що навіть при бажанні цей момент відчути, потрібно сконцентрувати на ньому всю свою увагу. Дуже порадувало, що шум від роботи дизельного двигуна на холостому ходу в салоні ледве чутний, та й взагалі, шум відчувається лише після 3000 об / хв. А чи варто взагалі крутити вище цих обертів, якщо максимальний крутний в 300 Nm доступний вже 1750 об / хв? Так, але тільки якщо ви захочете відчути всі 120 к.с. Тоді, як мінімум, до 3500 об / хв, адже саме на цьому рівні досягається пік потужності.

Інженери попрацювали на славу при створенні нового дизельного мотора і АКПП, бо витрата палива приємно дивує. При спокійній їзді в місті реально отримати не вище 5 літрів на 100 км. І навіть якщо ви часто штовхаєтесь в міських пробках, система старт / стоп допоможе вам заощадити кілька гривень на кожні 100 км. IMG_6129 Якщо Ви їздите багато і часто – зекономлених грошей цілком може вистачити і для позачергової поїздки на море ☺. У заміському циклі їзди при дотриманні швидкісних режимів, дозволених правилами дорожнього руху, у вас є всі шанси на одному баку (обсяг якого становить значні 60 літрів), проїхати 1300-1400 км.

IMG_6113

При їзді по нерівностях і переїзді рейок, які підносяться над асфальтовим покриттям на непристойні 5-7 см., Відчувається вібраційна віддача на рульове колесо та присутній шум в задній частині автомобіля. Швидше за все, дає про себе знати задня напівзалежна П-подібна балка. У рейстайлінговом С4, на задню підвіску встановлюють посилені пружини і амортизатори, які товщі і вищі, ніж раніше. Завдяки цьому хід підвіски трохи більший і це позитивно позначається на комфорті. Передня підвіска (покращений Макферсон) з дорожніми вадами справляється просто чудово. Якщо говорити про ходові якості автомобіля в цілому – це типовий француз середньої цінової категорії. Так, він не такий плавний як легендарні гідро-пневмо підвіски старих С5, які багато операторів кіно використовували в буквальному сенсі як стабілізатори для камер. Ось ті автомобілі неймовірно «парили» над будь-якою дорогою. Тут же ми бачимо хороший баланс між керованістю і плавністю. Вже що-що, а підвіски французьких автовиробників в автомобільному світі вважаються мало не еталонними. Так «навчити» їхати просту балку ззаду – дуже непросто.

Несподівано і приємно здивувала гальмівна система. Передні дискові вентильовані, задні звичайні дискові – з випробуванням впоралися. Навіть після кількох послідовних гальмувань з 90 км / год до повної зупинки гальма не перегрівалися і не пливли. Трохи несподівано в автомобілі самостійно вмикається система курсової стійкості, навіть якщо Ви натиснули кнопку, яка за ідеєю цю систему вимикає. Це безсумнівний плюс для водіїв, які не зовсім розуміють що робити з автомобілем на слизькій дорозі… А ось якщо ви вирішили «побешкетувати» на снігу (як ми, у вправі «змійка» і «Лосиний тест», а так само просто на крижаному кільці спробувати передньопривідний дрифт з ручником – машина не дасть вам цього зробити. Буквально другий-третій пірует – і система стабілізації сама починає хазяйнувати.

IMG_5982

Кожна людина перед покупкою автомобіля задається питанням: «А чи дорого його утримувати?». Ми наводимо дані за станом на кінець 2016 року. Citroen на свої автомобілі дає гарантію 2 роки без обмеження пробігу. Періодичність планового ТО 10 000 км або 1 рік. На сьогоднішній день, перше ТО вам обійдеться в суму трохи більшу 1600 грн, а ось друге ТО буде коштувати вам вже без малого 5000 грн. Якщо взяти до уваги той факт, що нам часто доводиться пересуватися по дорогах, які не завжди і не скрізь в хорошому стані, виникає питання: «Які слабкі місця у Citroen С4? Перше, що хотілося б сказати, це відсутність антикорозійної обробки кузова. Також не славиться своїм довголіттям сайлентблок задньої балки, тому, коли приходить час його замінити, рекомендуємо встановлювати посилений (зокрема сервіс при автосалоні «Сітроен на Московському» в г. Харьков всім своїм клієнтам цю процедуру рекомендує).

IMG_6262

Так все ж дорого чи ні пересуватися по наших дорогах на Citroen С4? Наведемо Вам невеликий список оригінальних запчастин, які можна назвати розхідниками фактично на кожному автомобілі (ціни для автомобіля Citroen C4 станом на кінець 2016 року):

– Передні гальмівні колодки – 1499.89 грн.

– Задні гальмівні колодки – 1140.84 грн.

– Стійка стабілізатора – 595.30 грн.

– Сайлентблоки задньої балки – 1590 грн. за комплект (2шт.).

– Сайлентблоки передніх важелів – 1250.80 грн. за комплект на 2 сторони (8шт.)

– Амортизатор передній – 1984.20 грн. за 1шт.

Інформацію щодо вартості оригінальних запчастин отримана у офіційного представника Citroen в місті Харків, Сітроен на Московському.

Дорого чи ні володіти Citroen С4 вирішувати і рахувати Вам. Але той факт, що цей француз один з лідерів в класі за всіма параметрами з урахуванням ціни – заперечувати не можна!

 

IMG_6150

P.S. DreamCar висловлює подяку автосалону “Citroen на Московському” за наданий для тесту автомобіль. За проведення аерозйомки редакція дякує Валерія і компанію FLY SYSTEMS

Над матеріалом працювали: Вадим Гришин, Валентин Світлічний, Іван Семенов.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ