Лісник на ралійному допі: Subaru Forester як універсальний солдат

Лісник на ралійному допі: Subaru Forester як універсальний солдат

ПОДЕЛИТЬСЯ

Всі ми знаємо, що перший космонавт – Гагарін, перший європеєць в Америці – Колумб, а перший персональний комп’ютер представив світу Стів Джобс. Але є багато першопрохідців, про яких ми нічого не знаємо. Є безліч відкриттів, які колосальний вплинули на наш побут і світосприйняття, які залишаються в тіні. Наприклад, хто з нас назве першопрохідців в найбільш масовому і самому динамічному класі автомобілів – серед кросоверів? Хтось скаже – “японці”. Деякі навіть згадають Toyota RAV4 або CR-V від Honda. Звичайно, вони будуть праві … але не до кінця.

Є ще один японець, який змінив наше уявлення про утилітарні повсякденні машини – це Subaru Forester. Концепт був показаний в 1995, а перший серійний Subaru Forester побачив світ рівно 20 років тому, в 1997 році. Побудований за тим самим рецептом, що й Toyota RAV4, яка розділила базу з Celica GT-Four, Forester успадкував платформу і опозитний двигун від легендарної Impreza. І вже в першому поколінні в модельному ряду лісників була особлива модифікація S Turbo, як легко здогадатися з назви з турбодвигуном на 170 к.с, що було більш ніж достатньо для, по суті, універсала гольф класу.
У другому поколінні, що випустили в 2002 році, Forester вже має справжню гарячу версію, підготовлену в стінах тюнінг-ательє Subaru Technica International, і забезпечену вже 2,5 літровим наддувним двигуном і 6 ступінчастою МКПП.
Десятиліття моделі в 2007-му ознаменувалось випуском нового, третього за рахунком покоління, яке побільшав в розмірах, дещо втратило спритності попередніх поколінь, зате сильно набуло в практичності, комфорт та місткості. Починаючи з цього покоління Forester вже позиціюється як повноцінний кросовер.
Четверте покоління, яке випускається з 2012 року продовжує і розвиває ідеї, закладені в третьому. А його рестайлінгова версія і представлена у нас на тесті.IMG_7577
Що ж являє собою новий лісник? В першу чергу це дуже безпечний автомобіль, оцінений в п’ять зірок на тесті Euro NCAP, що однаково високо захищає як дорослого пасажира, так і дитину. Навіть пішохід в разі ДТП і наїзду Forester`a залишиться захищений досить непогано. У другу чергу, забезпечений безліччю електронних систем, Forester активно безпечний автомобіль, що вибачає водію якщо не все, то багато чого.
Наше перше знайомство з Subaru Forester 2016 відбулося … де б ви думали?
Тримаємо парі, що лічені одиниці дадуть правильну відповідь! Так ось, ми занурили Subaru в відповідну цій марці середу – зимову ралійну спецділянку, підготовлену для навчально-тренувального збору професійних спортсменів і любителів автоперегонів.IMG_7526 Серед засилля бойових екіпажів на підготовлених авто, наш лісник виглядав зухвалою білою вороною (і не тільки через колір). 18 дюймові алюмінієві диски, сучасна LED оптика (передня ще й адаптивна), витончені обвіси, система безключового доступу, електродзеркала з повторювачами покажчиків поворотів, електропривод дверей багажного відділення, камера заднього виду, і ще багато чого вирушило під нашим управлінням штурмувати засніжені кілометри спецділянки. Так ці хлопці ще більш божевільні, ніж ми самі! – Думали ралісти на підготовленій техніці 🙂IMG_7605
Потрібно віддати належне, Forester з честю витримав усі випробування, і навіть дарував насолоду на досить складній трасі. А ось коли поверталися назад до міста, ми оцінили, наскільки шанобливо до Subaru відносяться сусіди по руху – з 4-х моментів, коли їхали пару кілометрів по вузькій доріжці, зустрічні авто завжди першими притискалися в бік, щоб пропустити нас. А ще з настанням сутінків оптика “лісника” виглядає дуже серйозно і навіть агресивно!IMG_3586
Зовнішній вигляд, що вселяє повагу, це, звичайно, прекрасно, тільки ось власники нормальних машин більшу частину часу користування проводять всередині. Чим же Forester зустріне свого господаря? Незважаючи на простакувату сільську назву, машина зустріне і водія і його гостей шкіряними кріслами, що підігріваються, двозонним клімат-контролем, семидюймовим екраном мультимедіа, просторим салоном з широкими можливостями трансформації і навіть пам’яттю положення водійського сидіння.IMG_7873 До речі пам’яттю оснащені й дверцята багажника, які можна запрограмувати відкриватися на певний кут, що дуже зручно для гаражів з низькою стелею – ви будете завжди впевнені, що ні подряпаєте нею двері.IMG_7870
Хтось скаже, що у конкурентів за ті ж гроші в салоні набагато більше всіляких “плюшек” і “ніштяків” – і будуть праві. По своєму. Тому що, ті, хто купують Subaru, купують його аж ніяк не за розкішне оздоблення салону і не за круту мультимедіа систему. Щоб зрозуміти, за що ж власники так обожнюють свої всіяні зірками автомобілі, потрібно на них проїхатися, чим більше кілометрів і чим різноманітніше дорожнє покриття, тим краще!IMG_7627
Саме тому перейдемо до активної частини тест-драйву.
У лінійці двигунів Subaru Forester похвалитися особливо і нема чим. В наявності усім відомі та надійні 2.0 і 2.5 літрові атмосферники і 2.0 турбо-мотор.
Нам на випробування і розтерзання дістався атмосферник об’ємом 2.5 літра, з потужністю 172 к.с. при 5800 об / хв і обертовим моментом в 235 Нм які досягаються на 4100 обертах. Непоганий, дуже непоганий двигун. Чи можна пересуватися на Forester з цим мотором економічно – так, можна. 11,5 літрів в місті в зимових умовах – це гідний показник для повнопривідного авто з такою місткістю і масою. Але як тільки «лісник» провокував змінити асфальтне покриття на засніжені ліси і поля, а робив він це дуже часто – борткомпьютер показував витрату в 15-17 літрів на 100 км.IMG_7534При їзді за межами міста, в швидкісних межах дозволених ПДР, вдалося досягти витрати 6,5 л / 100 км, хоча заявлена паспортна витрата складає 6,7 л / 100 км. Можливо, манера їзди і якісне паливо дали про себе знати – адже тестовий автомобілі DreamCar заправляють перевіреним європейським паливом VENTUS. Тому можемо з упевненістю сказати, що атмосферний двигун об’ємом 2.5 літра, це золота середина між динамікою, потужністю та економічністю. Ми проїхали не одну сотню кілометрів міськими та заміськими дорогами, які своїм станом як радували, так і змушували стискати зуби. Так сталося, що про підвіску згадали і вирішили її обговорити вже після того, як все інше було освітлено (навіть бардачок!). А чому? Та тому, що, вела вона себе як слухняний дитина. Не було жодної ситуації, де довелося б дорікнути роботу підвіски. Ями відпрацьовувалися відмінно. А при маневруванні на швидкостях 120 км / год і вище, складалося таке враження, що нахили настільки мінімальні, що перебуваючи в салоні автомобіля було важко їх відчути. Багато в чому така керованість досягається завдяки системі симетричного повного приводу (Symmetrical AWD).e226145-lg_img

Система Symetrical AWD поєднує в собі досить низький центр тяжіння, який притаманний опозитним двигунам Subaru і повну бічну симетричність трансмісії. Великим плюсом системи Symetrical AWD є розміщення на одній лінії всіх компонентів: двигуна, трансмісії, заднього диференціала і кардана, що утворює симетричну конструкцію яка знаходиться в одній горизонтальній площині. Привід Subaru поєднує горизонтально-опозитний двигун з Lineartronic’ом – сучасною високоефективною повноприводною трансмісією варіаторного типу з перетворювачем крутного моменту в якості пускового пристрою. Трансмісія Lineartronic – перша безступінчаста повнопривідна трансмісія ланцюгового типу (варіатор) з поздовжнім розташуванням. Який же він, варіатор від Subaru? Надійний – так. Економічний – так. Чи комфортно їздити з коробкою варіатор – справа звички. Цю коробку потрібно зрозуміти. Зрозуміти алгоритм її роботи, а вона в свою чергу вже підлаштується під водія.25327176

І все ж для кого він, Subaru Forester? Однозначно не для тих, у кого на першому місці стиль і мода (хоча харизми і стилю “лісникові” не позичати). І не для тих він, хто шукає псевдодеревину або інтер’єр щоб “по-багатому”. А ще тут немає запаморочливою динаміки або витрати палива до “3 літри на сотню”. Все це не про Subaru. Тут сенс в іншому … У традиціях опозитного моторобудування. Тут правильний повний привід. Тут немає підсвічування салону на 16 мільйонів відтінків, але є чесність. Та сама, яку розумієш, коли вимикаєш усі електронні “нашийники” систем стабілізації – коли ти один на один з дорогою, навіть якщо дороги немає. А автомобіль лише інструмент в умілих руках – і рішення приймає не зарозумілий електронний алгоритм, а ти!

Редакція DreamCar висловлює подяку за наданий автомобіль і допомогу в проведенні тестдрайва представникам салону Субару “Альфа Центр Харків” (м.Харків, вул. Салтівське шосе, 41-A).

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ