Porsche Macan GTS – ідеальний автомобіль чи компроміс?

Porsche Macan GTS – ідеальний автомобіль чи компроміс?

ПОДЕЛИТЬСЯ

Кожен з нас у означений час замислюється про вибір ідеального автомобіля. Особливо той, що в цей нелегкий з економічної точки зору час, має таку фінансову можливість. При цьому вибір завжди суб’єктивний – хтось віддає перевагу суперміні, наприклад обирає малюка Ford Fiesta – відмінний міський автомобіль, економічний, компактний. А комусь потрібен величезний пікап з кузовом, в який не важко занурити згаданий вище суперміні. У лінійці моделей Ford це F-150 Raptor – який уособлює собою безмежний обсяг багажного відділення, потужність і брутальність. Ну а є люди з мізками набакир, на кшталт нашої редакції – яким до душі непрактичні спортивні автомобілі. У американської компанії для таких є моделі Mustang – спорткупе з історією та харизмою!

Що ж в огляді компактного спортивного кросовера від Porsche роблять всі ці порівняння пікапів і суперміні Ford, запитаєте ви? Все дуже просто – на наш погляд, тестуємий автомобіль Macan GTS поєднує в собі всі кращі якості від абсолютно різних сегментів автомобільного світу. Дивіться самі – він компактний, економічний, практичний з точки зору розміщення багажу і пасажирів, але при цьому спортивний, як будь-який Porsche! Ну і ще він шалено гармонійний і гарний. Так так – нам, шанувальникам ідеальних пропорцій спорткупе, цей автомобіль здається гарним… І як чарівники з Штутгарта це роблять?!
DSC_1525

Трохи історії – Macan був представлений публіці 20 листопада 2013 року на автосалоні в Лос-Анджелесі. Спочатку автомобіль передбачалося назвати Porsche Cajun (слово «Cajun» замишлялося як акронім від слів «Cayenne Junior» – «молодший Cayenne»). Однак в лютому 2012 року воно було змінено на Porsche Macan: компанія вирішила використати індонезійський слово «Мачан», що означає «тигр». Проводиться Macan на тій же фабриці в Лейпцигу, що Panamera і Cayenne. Загальна ідея, яку переслідували інженери – створити компактний і більш спортивний варіант кросовера, який залишався б спортивним Porsche і одночасно був практичним і містким автомобілем зі збільшеним дорожнім просвітом. За основу була взята платформа від колег по концерну – Audi Q5. Але, як і у випадку з повнорозмірним Cayenne (який побудований на тій же платформі, що і VW Touareg), ступінь доробок дозволяє говорити лише про далеку спорідненість. Судіть самі – двигуни, трансмісія, елементи підвіски і, звичайно екстер’єр та інтер’єр у Porsche Macan автентичні, розроблені і вироблені Porsche. До того ж Macan трохи довше (на 43 мм) і ширше (на 36 мм), ніж Q5. На старті продажів були доступні три варіанти двигунів: 3.0 дизель на 254 к.с., 3.0 бензиновий двигун на 335 к.с. (Macan S) і топ-версія Macan Turbo – 3.6 бензиновий двигун на 395 к.с.
IMG_1641

Тестований нами Macan GTS був представлений в жовтні 2015 роки як проміжна модель між топ-версією Turbo і Macan S. В арсеналі новинки 3.0 бензиновий турбодвигун на 360 к.с. Крім підвищення потужності, в базовому оснащенні досить приємні опції: колісні диски RS Spyder діаметром 20 дюймів, змінений передній і задній бампер, дифузор, обтягнуті шкірою та алькантарою сидіння і логотипи «GTS». До того ж підвіска занижена на 15 мм в порівнянні з Macan S, а по всьому кузову зустрічаються типові для GTS версій Porsche чорнені елементи – фари, накладки, вставки в бампера … Спортивна вихлопна система, керовані амортизатори і ще безліч приємних і корисних функцій . Крім того, додатково можна обладнати Macan GTS системою пневмопідвіски, встановити майже гоночні композит-керамічні гальма повністю діодні фари і навіть неймовірно круту аудіосистему Burmester. Детальніше про особливості і відмінності в моделях Ви можете почитати в каталозі на сайті Porsche. Якщо вже ми торкнулися особливостей і цифр, ось офіційні дані від виробника:

Двигатель

Количество цилиндров 6
Объем двигателя 2997 см3
Двигатель Переднемоторная компоновка
Мощность 265 кВт (360 л.с.) при 6000 об/мин
Максимальный крутящий момент 500 Н•м при 1650–4000 об/мин
Степень сжатия 9,8 : 1

Динамические характеристики

Разгон 0-100 км/ч 5,2 c (5,0 c с пакетом Sport Chrono)
Максимальная скорость 256 км/ч
Эластичность (80-120 км/ч) 3,4 с

Потребление топлива

В городе 11,8–11,4 л/100 км
За городом 7,8–7,4 л/100 км
Смешанный цикл 9,2–8,8 л/100 км
Выброс CO2 215–207

Кузов

Длина 4 692 мм
Ширина 1 926 мм
Высота 1 609 мм
Расстояние между осями колесных пар 2 807 мм
Коэффициент аэродинамического сопротивления 0,36
По нормам DIN 1 895 кг
Снаряженная масса (по EC) 1 970 кг
Допустимая полная масса 2 550 кг
Объем багажного отделения до задних сидений: 500л
в сложенном положении 1500л
Объем бензобака 65 л

Цена с НДС от, грн.

2 237 790.00

 

І от настав довгоочікуваний день, адже будь-яка зустріч з новою моделлю для шанувальника автомобілів – хвилююча подія. А якщо мова йде про Porsche – хвилювання подвоюється. Уявіть собі, як ми відчували себе в передчутті тесту найспортивнішої моделі в лінійці компактних кросоверів – Porsche Macan GTS! Крім загального хвилювання я особисто відчував ще й почуття страху. До того ж страху незвичайного – я не боявся якоїсь поломки або ДТП під час тесту. Це був зовсім інший страх – мене неймовірно лякало те, що Macan опиниться аж занадто добрим. Гарним настільки, що думка про нього не буде давати мені спокою і я буду мріяти дістати його будь якою ціною.
DSC_1500

У цьому місці я дозволю собі невеличкий відступ і поясню вам, чого саме боявся. Ситуація ось яка – мій особистий автомобіль двомісний. Це досить непрактично і егоїстично … До того ж через кузов купе, а так само середнємоторній компоновці багажників хоч і два, але в деяких життєвих ситуаціях цього мало. Наприклад, абсолютно нікуди прилаштувати дитячу коляску. Та й не всяку валізу можна відвезти … До того ж завдяки такій конструкції ви практично завжди чуєте двигун, підвіска хоч і дарує неймовірні відчуття від керування, але часто пасує перед нашими “відмінними” дорогами. А ще шумоізоляція не ідеальна і оглядовість кульгає. Я навіть змирився з дорожнім просвітом всього в 10см. Я обожнюю свій автомобіль, але періодично закрадаються думки – а що якщо якийсь з Porsche буде підходити мені краще? Що якщо той же Macan стане ідеальним автомобілем для мене?!

Отже, Ви знаєте передісторію і ті почуття, з якими я їхав на тест. Тому весь огляд цього прекрасного автомобіля буде побудований на суб’єктивній думці однієї людини – автора цих рядків. Адже всі моделі Porsche настільки гарні, що крім суб’єктивного “мені подобається/підходить” причепитися до чогось буває вкрай складно, навіть при бажанні.

Екстер’єр.

Ви напевно бачили безліч фотографій Mаcan, швидше за все навіть бачили його наживо. Стилістика Porsche пізнавана і сімейні риси притаманні всьому модельному ряду. Хтось бачить у кожному автомобілі марки легендарний 911 і невимовно радіє цьому факту. А хтось називає автомобілі з Штутгарта “жабками” і люто не сприймає ці традиційні плавні лінії, фари і вигини крил. А ще Macan, будучи “молодшим братом” Cayenne дуже на нього схожий. Аж до того, що автомобілі легко сплутати в дорожньому потоці. У чому ж головні зовнішні відмінності? В першу чергу, це розмір. Macan істотно менше, ніж Cayenne. Легко впізнати компактний кросовер по лінії даху в задній частині – вона більш похила і виглядає гармонійніше. Ще одною явною зовнішньою відмінністю є пластикова вставка в нижній частині дверей, якої в “великому” кросовері ви не знайдете (за доплату вона навіть може бути виконана з карбону). У передній частині різниця ще менш помітна – форми ті ж, відмінності в оформленні бамперів. Найбільш просто відрізнити Macan можна ззаду – по формі оптики. У цих формах задніх ліхтарів простежуються натяки на гіперкар 918.
DSC_1488

Суб’єктивна думка автора – зовнішній дизайн Macan виконаний на відмінно. Це найкрасивіший і найбільш гармонійний компактний кросовер з представлених на ринку. У кожному елементі відчувається увага до найдрібніших деталей. При всіх перевагах, кожен повинен розуміти, що це не “head turner” як, наприклад, купе або кабріолети Porsche. Якщо ви хочете бути в центрі уваги на Macan – допоможе яскравий колір або спортивний вихлоп (в стандартному оснащенні версії GTS). І все ж перехожі навряд чи будуть фотографуватися поруч c Macan, а дітлахи на світлофорах не показуватимуть пальцем і не смикатимуть батька за штанину з захопленим виглядом. Це – прерогатива таких рідкісних на наших дорогах спорткарів, до яких Macan відноситься скоріше своїми їздовими якостями, ніж зовнішнім виглядом.

Інтер’єр.macan-gts-4-copyright-porsche-downloaded-from-stuttcars_com

Якщо ви коли-небудь бували за кермом сучасного Porsche, інтер’єр Macan здасться вам знайомим і зрозумілим. Класичне розташування приладів з тахометром в центрі. Знайомі по Cayenne або Panamera численні кнопки на центральному тунелі. Їх так багато навмисно, адже філософія марки щодо ергономіки – “одна кнопка одна функція”. Кермо практично без змін перекочувало з вищезгаданого гіперкара 918 і воно просто приголомшливе. Посадка до автомобілю відразу ж як би каже вам “я не Cayenne, я не великий кросовер з командирською високою посадкою” над потоком”. Тут ви відчуваєте себе хоч і не зовсім таким, що сидить на землі (як в спорткарах Porsche), а скоріше в середньому, компромісному положенні. Спортивності додають відмінні крісла з чудовою бічною підтримкою. Взагалі люди, що роблять крісла в Porsche напевно потрапляють в рай завдяки своїй роботі. Крісла наче спроектовані особисто під вас. Це відноситься до водіїв абсолютно різних параметрів – високих, низьких, підтягнутих і не тільки. У таких кріслах і доба, проведена за кермом в дальній поїздці не здається чимось складним. У версії GTS крісла (як і інші елементи інтер’єру) мають обробку шкірою та алькантарою плюс контрастну строчку. Виглядає дійсно дорого та якісно. У нашому тестовому автомобілі було присутняє оздоблення карт дверей і передньої панелі елементами з карбону. І, я повинен визнати, тут вона не виглядає чужерідно, як це часто буває. Задній ряд крісел хоч і не пропонує безмежного комфорту і затишку передніх сидінь, але місця достатньо навіть для людей з ростом вище за середній. Проте зручно буде тільки двом – середина заднього дивана піднята, немає анатомічної спинки, а центральний тунель заважає ногам. Багажник типовий для сегмента – близько 500 літрів об’єму при піднятих спинках задніх крісел. Оновлена мультимедійна і навігаційна система, три варіанти акустичних систем, вентиляція з підігрівом, обробка шкірою, алюмінієм, деревом, карбоном … Не дивно, що з таким розмаїттям додаткових опцій і без того чимала ціна може подвоїтися.
luc_4601

Суб’єктивна думка автора – інтер’єр витриман в стилістиці Porsche останніх років. Ідеальна якість і ергономіка. Гарна шумоізоляція. Крісла вразили – бічна підтримка відчутно краще, ніж в базових кріслах на 911 і Cayman / Boxster. Все, до чого дотягнуться ваші руки буде приємним на дотик. На двох передніх сидіннях комфортно пересуватися на будь-які відстані, ззаду місця достатньо лише двом пасажирам, а багажник цілком практичний. Список додаткових опцій настільки довгий, що ви можете читати його дітям на ніч замість казки – все одно заснуть десь на половині. Доукомплектовуючи автомобіль на свій смак і гаманець у вас є можливість отримати практично все, що пропонує сучасне автомобілебудування.

За кермом.

Ключ типово для Porsche знаходиться зліва від керма. Багато хто знає, що це данина традиціям і історії – так було швидше і зручніше запускати двигун під час змагань тоді, коли вони ще починалися з вправи “добіжіть до машини, запусти мотор і тільки після – виїжджайте на гоночну трасу”. В автомобілях, оснащених безключовим доступом, зліва від керма розташований перемикач, що імітує цей самий ключ. І для запуску двигуна, цей перемикач потрібно повернути як справжній ключ. Ніяких кнопок “старт / стоп”! Прокидається мотор з характерним риком і навіть працює з деякою приємною вуху хрипотцой. При цьому всередині ви чуєте звук вихлопної системи, а не працюючого двигуна. Це дозволяє в повній мірі використовувати переваги електронно керованих заслінок, які ви за своїм бажанням можете відкривати і закривати, міняючи звук вихлопної системи. Вельми приємна функція, що входить в базове оснащення Macan GTS – після важкого робочого дня, наприклад, вам ні до чого рик і гуркіт, ви насолоджуєтеся тишею або приємною музикою. А ось якщо хочете ефектно “пройняти” цікавою доріжкою – відповідний звуковий супровід у вигляді породистого звуку вихлопу буде дуже доречним.
DSC_1480

Їздові якості – найсильніша сторона цього автомобіля. Неймовірно, як в Штутгарті вміють проектувати і втілювати в життя ці дива інженерної думки. Автомобіль високий – дорожній просвіт майже 20 см. Не легкий – майже дві тонни з водієм і рідинами. Але за кермом створюється відчуття, що ви керуєте хот-хетчем з низьким центром ваги і відсутністю зайвих килограмів! Кермо з електропідсилювачем і змінним зусиллям в залежності від швидкості – немає нав’язливої тяжкості під час повільних маневрів на парковці і при цьому на високій швидкості ви відчуваєте приємне і зрозуміле зростання спротиву. Їздовий комфорт незважаючи на наші зовсім не ідеальні дороги на високому рівні. Навіть 20″ диски з низькопрофільною гумою не роблять автомобіль жорстким. Компактний кросовер відчувається ще більш комфортним ніж більший Cayenne на 19″ дисках! І все це на стандартній пружинної підвісці. У списку доп. обладнання значиться пневмопідвіска, яка обіцяє ще більший комфорт і зміну висоти дорожнього просвіту на додачу. А ще вона додає просто неймовірну функцію опускання задньої частини автомобіля після натискання кнопки в багажнику – все для того, щоб вам було зручніше вантажити ваш багаж! Динаміка Macan GTS надлишкова для більшості ситуацій. Паспортні дані говорять про 5 секунд розгіну 0-100 км / ч. І ми в них охоче віримо. Porsche зазвичай вказують легко досяжні значення, а не ті, що виконуються в ідеальних умовах (чим грішать інші виробники). Мотор турбований і фізику не обдуриш, а значить якась затримка у відгуку на педаль газу присутній. Потрібно визнати, що вона зведена до мінімуму і цьому активно сприяє роботизована 7-ми ступенева коробка PDK – вона безальтернативна для всіх Macan (на відміну від гидротрансформаторів на Cayenne). Її переваги незаперечні – перемикання передач практично без розриву потоку потужності, паливна економічність, мала вага та комфорт. При цьому роботизовані коробки Porsche відрізняються своєю надійністю та довгим строком служби (привіт, DSG!).
IMG_1772

Суб’єктивна думка автора – в динаміці Porsche Macan ще більш гарний ніж в статиці. Це без перебільшення найкращий кросовер в якому доводилося їздити автору цих рядків. За відчуттями – справжній хот-хетч. А якщо уявити його на пневмопідвісці … Проте є і кілька “але”. Перше – не покидає думка, що мотор турбований. Розбалували нас атмосферні машини. Управління такими дарує відчуття, що ти спілкуєшся з дроселем без посередників, буцімто безпосередньо в мозок заведені керуючі дроти  – тільки подумав і вже поїхав. У Macan спочатку працюють твої рефлекси, потім рух ногою і педаллю, а лише після – автомобіль реагує. І ще звук … Як не крути, але турбіна краде звук мотора. Він хороший, дуже хороший, але це не хрипкий рев оппозитника Porsche. Для міського використання підвіска просто відмінна – і задоволення від водіння і комфорт. Ах, як шкода, що не вдалося спробувати Macan на гоночному треку!

Висновок.

Ця глава буде короткою. Їм це вдалося – схрестити Cayenne і 911. Як? Не знаю. Але рекордні продажі це підтверджують. Тандем маркетологів, дизайнерів та інженерів Porsche спрацював на відмінно. Браво! DSC_1508

Я б не хотів писати в кінці, що мій страх виправдався і Macan став для мене dreamcar. На щастя і не доведеться – я не готовий жертвувати зовнішністю купе, звуком і “перчинкою” атмосферника на догоду комфорту і практичності. Можливо колись в майбутньому? ..

 

P.S. Редакція висловлює щиру подяку за допомогу в організації та проведенні тест-драйву Аріха Ігоря Володимировича, Аріха Дениса та Аліну Кошель а також Порше Центр Харьков за наданий автомобіль.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ