Формула 1. Огляд Гран Прі Китаю 2017 року: Mercedes завдає удару у...

Формула 1. Огляд Гран Прі Китаю 2017 року: Mercedes завдає удару у відповідь.

ПОДЕЛИТЬСЯ

9 квітня 2017 року в Шанхаї пройшов другий етап чемпіонату світу Формула 1.

Попередній Гран Прі в Австралії подарував нам надію, що в цьому році ми побачимо боротьбу між заводськими командами Mercedes і Ferrari. І траса в Китаї мала розставити всі крапки над «i».

Автодром, побудований в 2004 році, з самого початку проектувався для проведення Гран Прі Формули 1. Як і всі творіння Германа Тільке (придворного архітектора королеви автоспорту), траса досить широка, з довгими прямими і швидкісними поворотами – саме те, що необхідно для сучасних болідів. Однак цього разу командам сплутала карти погода.

У п’ятницю, коли команди підбирають базові настройки і починають тренуватися на гонку, йшов дощ. У першій сесії тільки 14 пілотів змогли показати хоч якийсь час, а другу сесію скасували взагалі. Це було пов’язано з тим, що за правилами Формули 1 проводіть заїзди заборонено, якщо медичний вертоліт не може піднятися в повітря. І якщо над трасою погода ще дозволяла злетіти, то в самому Шанхаї стояв сильний туман і, в разі необхідності, вертоліт просто не зміг би приземлитися біля госпіталю. Під загрозою опинилася навіть сама гонка – прогноз на неділю обіцяв схожу погоду, і організаторам довелося вирішувати непросте рівняння з безліччю змінних. Перенести гонку на суботу (коли дощу не очікувалося) – занадто ризиковано. У сотнях контрактах зі спонсорами та телеканалами обумовлено, що гонка відбудеться в неділю. Звичайно, є всякого роду форс-мажори: цунамі, землетрусу і т.д., але туман на форс-мажор аж ніяк не тягне. Тим більше в Шанхаї, де навіть в ясну погоду круглий рік стоїть смог. В результаті рішення було знайдено: в місцевий госпіталь, недалеко від траси, перевезли все необхідне обладнання. Поліція в свою чергу гарантувала, що в разі необхідності, швидка допомога добереться до госпіталю протягом 20 хвилин (вимога FIA) і для цього виділили окрему смугу руху.

У суботу, як і очікувалося, погода покращилася. У третій практиці (де-факто першій) пілоти Ferrari очолили протокол, Mercedes’и поступилися півсекунди, інші – півтори і більше. Втім, раділи червоні недовго – в кваліфікації Хемільтон і Боттас включили чарівний режим роботи двигуна. Подейкують, що в такому режимі вони можуть проїхати не більше п’яти кіл, але для кваліфікації досить і одного. «Хем» виграв, а ось Боттас поступився другу позицію на старті Феттелю – двох пілотів розділили одна тисячна секунди! За ними розташувалися Райкконен і Ріккардо. А ось другого Red Bull’у не пощастило – на машині Макса Ферстаппена виникли проблеми з запалюванням. Молодий голландець дуже старався, але втрачав надто багато на прямих, в результаті тільки 19 час. Але очок в суботу, в Формулі 1 не нараховують…

Недільний дощ виявився не таким тривалим, як в п’ятницю і до моменту старту траса підсохла. На стартовій прямій все ще було волого, а ось інша частина траси була майже повністю, суха! Коли механіки зняли термочохли з коліс, то виявилося, що майже всі пілоти на «проміжній» гумі. Все крім одного: Карлос Сайнс з Toro Rosso стартував на сліках. Дуже здорово, коли команда довіряє своєму пілотові, а не йде на поводу більшості. До Карлосу ми повернемося трохи пізніше, а поки поговоримо про лідерів.

На старті в лідируючій групі тільки одна зміна – Ріккардо пройшов Райкконена по зовнішньому радіусу унікального першого повороту шанхайської траси. А ось далі розпочалося все найцікавіше – події з 2-го по 4-й коло, багато в чому визначили хід гонки. На першому колі в результаті зіткнення з Пересом, вилетів дебютант цього сезону Ленс Стролл. З невеликою затримкою, на другому колі, дирекція гонки таки оголосила режим віртуального автомобіля безпеки – всі пілоти зобов’язані були скинути швидкість. Цим відразу скористався Феттель – Себастьян повернув в бокси. Практично всі пілоти, що йдуть за ним, взяли приклад з німця. На третьому колі режим VSC прибрали, і виявилося, що трек досить підсох для сліків. Доказом цього було краще коло Ніко Хюлькенберга. Перша п’ятірка їхала на проміжних шинах, і було зрозуміло, що довго вони не протягнуть. Хемільтону, Боттас, Ріккардо, Райкконену і Ферстаппену (який блискуче стартував з 16го місця!) потрібно було дякувати Антоніо Джовінацці. Молодий італієць, який замінює в Sauber травмованого Паскаля Верляйна, розбив свій болід на вологій старт-фінішній прямій, і сотні дрібних уламків засіяли трасу, що означало тільки одне – виїзд вже реального автомобіля безпеки. Це дало можливість всій топ-п’ятірці перевзутися в «суху» гуму з мінімальною втратою часу. Смілива, і найголовніше, правильна тактика обернулася на Себастьяна бідою – після піт-стопів лідерів він займав тільки шосте місце. Хіба що другий пілот Mercedes спростив німцеві життя – слідуючи за автомобілем безпеки, Вальтер Боттас прогрівав свої шини і перестарався – його розвернуло! А ось власний напарник допомагати Феттелю не поспішав, більш того, Кімі помітно стримував Себастьяна. Райкконен постійно скаржився команді на провали крутного моменту на виході з поворотів. Відносини між двома напарниками в Скудерії склалися досить теплі, можливо, тому Феттель довго не наважувався на обгін. Але на 20-му колі терпіння Себа обірвалося, він пройшов Кімі, а ще через два кола і Даніеля Ріккардо! 4-х кратний чемпіон світу був як акула, яка не тільки відчула запах крові, але і встигла вже проковтнути двох жертв. Феттель наздогнав Ферстаппена, але «проковтнути» не встиг. До того моменту Макс «вбив» свої сліки, помилився і без боротьби пропустив Себастьяна. Ось так, на 28м колі було вирішено долю подіуму. Хемільтон мав достатній відрив, для того, щоб впевнено контролювати хід гонки. Попутно англієць заробив третій в кар’єрі «великий шолом» (перемога в кваліфікації, гонці, найшвидше коло і всі кола лідирування).

Зазвичай гонки, де пілот збирає ці чотири «ачівкі» виходять дуже нудними, але тільки не Гран Прі Китаю 2017 року. Просто в цей раз Mersedes’ам пощастило з виїздом автомобіля безпеки на 4-му колі. Також можна сказати, що два тижні тому пощастило і Ferrari, коли Хемільтон застряг за Максом Ферстаппеном. Так що по везінню рахунок рівний – 1: 1. Те ж саме можна сказати про становище в особистому заліку – у двох лідерів по 43 очка.

China_Ham_Vet
Ці двоє зовсім не найкращі друзі. 4х і 3х кратні чемпіони просто смакують відчайдушну боротьбу в цьому сезоні – це набагато цікавіше, ніж вигравати всі гонки поспіль!

Кращим з інших в цей раз став Карлос Сайнс. Молодий іспанець взяв на себе колосальну відповідальність – він прийняв рішення стартувати на сліках, єдиним в пелетоні. Старт звичайно був найскладнішим завданням для іспанця. Стартова пряма все ще залишалася мокрою і я можу уявити, як щось кольнуло у грудях Карлоса, коли всі 19 машин на старті уїхали від нього, як від стоячого. Toro Rosso іспанця вилітала в першому ж повороті, потім ще раз, і навіть вдарилася об бар’єр, але якимось дивом уникла ушкоджень. Звичайно, Карлосу пощастило, що в Фаенці будують такі міцні машини. І він впорався з поставленим завданням, прогрів шини і на підсихаючою трасі був дуже швидкий. Справа в тому, що коли трек висихає, температура асфальту ще вкрай низька, перевагу отримує той, хто встиг краще прогріти шини. Якби не два автомобіля безпеки Карлос міг навіть очолити гонку! Звичайно, не надовго і результат в підсумку був би таким-же, бо конкурувати з болідами трьох топ-команд поки не під силу нікому.

China
Початок гонки було дуже важким для Карлоса Сайнса молодшого. Кілька вилитів, і навіть зіткнення з огорожею траси.

І знов подвійний фініш в очках для Force India! Як написали на офіційному Instagram’е стайні: 100% фінішів в очках в цьому році. Таким досягненням можуть похвалитися тільки Mercedes і Ferrari – команди зовсім іншого масштабу. Звісно, результат міг бути і краще, але команда явно наплутала з тактикою. Пізні зупинки Окона і Переса (особливо Переса) підказують нам, що їх могло і не бути. Окон намагався проїхати майже всю дистанцію гонки на одному комплекті Soft, однак, за 14 кіл до фінішу, був змушений вирушити в бокси за свіжим Super Soft’ом. План Переса відрізнявся – «Чеко» повинен був проїхати дистанцію на двох комплектах Super Soft. Але і він не спрацював – всього за 7 кіл до фінішу Серхіо довелося відвідати бокси ще раз.

Дві Force India пропустили Кевіна Магнуссен на Haas’е – перші очки в сезоні для американської стайні. Приємно бачити настільки хорошу форму вчорашніх дебютантів. Це всього другий сезон для підопічних Гюнтера Штайнера, і вони продовжують дивувати. Звісно, не без допомоги Ferrari, але краще так, ніж безславно плентатися в кінці пелетону, як це часто буває з новими командами.

China_podium
На подіумі Льюїс Хемільтон назвав Макса Ферстаппена “this guy” і складно уявити, що він дійсно забув ім’я Макса. Просто 3-х кратний чемпіон світу сам звик бути в центрі уваги. І він явно не в захваті від появи нової і настільки яскравою зірки.

Гран Прі Китаю так і не дав відповідей на всі питання, але чекати прийдеться недовго – в ці вихідні на трасі Сахір пройде Гран Прі Бахрейну. І, між іншим, перший раз в історії цієї траси, гонка пройде ввечері при штучному освітленні – не пропустіть!

Результати гонки:

China_results2

Особистий залік:

Позиция Пилот Страна Команда Очки
1 С.Феттель GER Ferrari 43
2 Л.Хэмилтон GBR Mercedes 43
3 М.Ферстаппен NED Red Bull 25
4 В. Боттас FIN Mercedes 23
5 К.Райкконен FIN Ferrari 22
6 Д.Риккардо AUS Red Bull 12
7 К.Сайнс ESP Toro Rosso 10
8 Ф. Масса BRA Williams 8
9 C.Перес MEX Force India 8
10 К.Магнуссен DEN Haas 4
11 Д. Квят RUS Toro Rosso 2
12 Э. Окон FRA Force India 2
13 Н.Хюлкенберг GER Renault 0
14 Р.Грожан FRA Haas 0
15 А.Джовинацци ITA Sauber 0
16 С. Вандорн BEL McLaren Honda 0
17 Д.Палмер GBR Renault 0
18 М.Эриксон SWE Sauber 0

Кубок конструкторів:

Позиция Команда Двигатель Очки
1 Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes 66
2 Scuderia Ferrari Ferrari 65
3 Red Bull Racing Tag Heuer Renault 37
4 Scuderia Toro Rosso Renault 12
5 Sahara Force India F1 Team Mercedes 10
6 Williams Martini Racing Mercedes 8
7 Haas F1 Team Ferrari 4
8 Renault Renault 0
9 Sauber Ferrari Ferrari 2016 0
10 McLaren Honda Honda 0

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ