Формула 1. Огляд Гран Прі Росії 2017 року: Без обгонів.

Формула 1. Огляд Гран Прі Росії 2017 року: Без обгонів.

ПОДЕЛИТЬСЯ

30 квітня в Олімпійському парку міста Сочі пройшов четвертий в історії Гран Прі Росії (так збіглося, що це четвертий Гран Прі в цьому році).

Траса в Сочі – не зовсім стаціонарний автодром. Звичайно асфальт і трибуни ніхто не демонтує між гонками, але змагання тут проводять не часто. У календарі є ще пара подібних гонок, це Гран Прі Австралії в Альберт Парку і Гран Прі Канади в Монреалі.

Як правило, гонки тут проходять не дуже цікаві – всьому виною конфігурація траси. На сучасних болідах Формули 1 тут вкрай складно обганяти. Не сприяє обгонам і вкрай слизький асфальт – автодром використовується рідко і як наслідок на асфальті практично немає «накату» з гуми.

Вперше в цьому році кваліфікацію виграв не пілот Mercedes. А якщо копнути ще глибше, то виявиться що останній раз пілоти Mercedes упускали перше місце аж на старті Гран Прі Монако 2016 року – майже рік тому! Але тоді хоча б друге місце на старті належало срібним стріл, в цей раз на першому ряду в повному складі красувалися червоні боліди Ferrari! Для «скудерії» це було повторенням успіху Гран Прі Франції 2008 року – майже десять років дві червоні машини не починали гонку з першого ряду! Red Bull на цій трасі нічого не зміг протиставити двом лідерам, пілоти австрійської команди в суботу їхали приблизно в одному темпі з Williams, Renault і Force India.

Як це часто буває в Формулі 1, успіх в суботу не гарантує перемоги в неділю. Дві Ferrari стартували неважливо, цим поспішив скористатися Валттері Боттас. Другий пілот Mercedes практично відразу обійшов Кімі Райкконена, а в перший поворот зайшов лідером, залишивши позаду першого номера Ferrari Себастьяна Феттеля. Пізніше, на післягоночній прес-конференції німець засмутчено заявить, що гонка була програна вже на старті. Насправді це не зовсім так. Старт гонки це завжди ризик – деякі відіграють позиції, інші програють і це нормально.

 А програли Ferrari гонку на перших 20-ти колах. Феттель не міг підтримувати темп  Mercedes і до 20-го кола відстав на п’ять з половиною секунд. В цьому році Ferrari краще, ніж Mercedes працює з м’якими складами гуми. І судячи з усього після 20-го кола гума на боліді Валттері почала здавати і Себастьян почав відіграватися. Але це вже не мало ніякого сенсу: стратеги на капітанському містку Mercedes пильно стежили за відривом свого пілота і як тільки Ferrari Феттеля під’їхала на небезпечні дві секунди, тут же покликали свого пілота в бокси за комплектом свіжої гуми, позбавивши тим самим суперників можливості провести більш ранній піт-стоп.

 Італійцям нічого не залишалося, як попросити свого пілота максимально довго залишатися на трасі сподіваючись, що після піт-стопа Боттас потрапить в трафік (як це трапилося з Хемілтоном в Австралії). Однак план не спрацював, на свіжій гумі Боттас відразу зміг поїхати досить швидко, що гарантувало йому перше місце після зупинки в боксах двох Ferrari.

Gro_Pal2
Зіткнення Грожана і Палмера на першому колі стало самим ефектним гоночним інцидентом Гран Прі.

Після свого піт-стопа на 35-му колі Себастьян впевнено наздоганяв Боттас, але на дистанцію атаки так і не вийшов. Таким чином Валттері Ботас здобув свою першу перемогу у Формулі 1! 27-річний фін виявив справжню скандинавську холоднокровність, коли до нього наближався 4-х кратний чемпіон світу на Ferrari. А також впорався з божевільним пресингом, коли на 39-му колі трохи помилився на гальмуванні «оквадратів» свої передні колеса і продовжив атакувати в повну силу. І він довів гонку до переможного кінця! Розрахунок Mercedes виправдався: саме завдяки цим якостям Боттаса і взяли в чемпіонську команду, коли несподівано звільнилося місце після відходу Ніко Росберга. Мабуть, якщо Валттері виступатиме на такому рівні весь сезон, Тото Вольфф охоче продовжить з ним контракт, підписаний поки на один рік.

А ось для лідера Mercedes гонка виявилася суцільною мукою. Льюїс Хемільтон весь «уїк-енд» був повільніше свого напарника. Британець ніяк не міг знайти потрібні настройки, не допомагав і слизький асфальт Сочинського автодрому і, як результат, машина сильно ковзала на другому і третьому секторі траси. По ходу гонки режисер трансляції дуже часто виводив в ефір переговори Льюїса зі своїм гоночним інженером. Хемільтон просто не міг зрозуміти, що діється з його машиною і чому таких проблем немає у Боттаса. Що ж, такі гонки траплятися в кар’єрі будь-якого гонщика. Важливо, що коли Льюїса все влаштовує в машині – він практично непереможний і дуже цікаво подивитися, що зможе протиставити йому Валттері Боттас в таких умовах. Ніко Росберг, наприклад, завершив кар’єру бо розумів, другий шанс здолати напарника навряд чи випаде.

По ходу оглядів ми вкрай рідко згадуємо представників Williams. Це тому що команда виступає у власній лізі: вона відверто слабкіше трьох топ-команд, але поки-що перевершує в темпі інші. Так було і цього разу, Феліпе Масса впевнено займав шосту позицію, як на 42 колі заїхав на непланових зупинку в бокси, повільний прокол зіпсував бразильцеві гонку.

Вже звично спостерігати в першій десятці обидві машини Force India (четвертий раз поспіль). Та й Ніко Хюлькенберг, схоже, оформив там собі постійну прописку. В таких умовах набирати очки представникам інших стайнь стає дуже проблематично. Цього разу це вдалося тільки Карлосу Сайнсу молодшому з Toro Rosso.

podium
Боттас став п’ятим переможцем Гран Прі з Фінляндії. Троє фінів стали надалі чемпіон світу! Чи зможе Валттері продовжити цю традицію?

Гран Прі Росії порадував інтригою в боротьбі за перемогу до самого останнього кола. Але в іншому гонка пройшла досить нудно, після першого круга не було жодного обгону. Автор цих рядків навіть не може пригадати, коли подібне відбувалося в останній раз. Любителі статистики стверджують, що це лише четвертий Гран Прі за шестидесятидвох річну історію великих призів.

Наступна гонка пройде в Іспанії, на трасі в Барселоні, 14 травня. На жаль, з обгонами там справи йдуть не набагато краще. Але своя інтрига теж є, справа в тому, що це перший європейський Гран Прі сезону, на який команди привозять величезну кількість оновлень. Саме в Барселоні стане зрозуміла остаточна розстановка сил в чемпіонаті. Чи зможе Red Bull вклинитися в боротьбу двох лідерів чемпіонату? Чи вирішать проблему з гоночним темпом в Renault? Чи зможе McLaren фінішувати хоча б в одній в гонці двома машинами? J Відповіді на ці та інші питання ми сподіваємося отримати зовсім скоро.

 

Результаты гонки:

results

Особистий залік:

Позиция Пилот Страна Команда Очки
1 С. Феттель GER Ferrari 86
2 Л. Хэмилтон GBR Mercedes 73
3 В. Боттас FIN Mercedes 63
4 К. Райкконен FIN Ferrari 49
5 М. Ферстаппен NED Red Bull 35
6 Д. Риккардо AUS Red Bull 22
7 C. Перес MEX Force India 22
8 Ф. Масса BRA Williams 18
9 К. Сайнс ESP Toro Rosso 11
10 Э.Окон FRA Force India 9
11 Н. Хюлкенберг GER Renault 6
12 Р. Грожан FRA Haas 4
13 К. Магнуссен DEN Haas 4
14 Д. Квят RUS Toro Rosso 2

Кубок конструкторов:

Позиция Команда Двигатель Очки
1 Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes 136
2 Scuderia Ferrari Ferrari 135
3 Red Bull Racing Tag Heuer Renault 57
4 Sahara Force India F1 Team Mercedes 31
5 Williams Martini Racing Mercedes 18
6 Scuderia Toro Rosso Renault 13
7 Haas F1 Team Ferrari 8
8 Renault Renault 6
9 Sauber Ferrari Ferrari 2016 0
10 McLaren Honda Honda 0

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ