Формула 1. Огляд Гран Прі Бахрейну 2017 року: Китайське дежавю Феттеля і...

Формула 1. Огляд Гран Прі Бахрейну 2017 року: Китайське дежавю Феттеля і «ефект доміно».

ПОДЕЛИТЬСЯ

16 квітня 2017 року, всього через тиждень після гонки в Китаї, пройшов Гран Прі Бахрейну.

Ця маленька країна на Близькому Сході приймає Гран Прі Формули 1 з 2004 року. Можна сказати, що траса в Сахірі з екзотики поступово переростає в сучасну класику Формули 1, а сильні пориви вітру, якими надуває пісок на трасу, додають автодрому східну родзинку.

З 2014 року гонки тут проходять в темний час доби, при штучному освітленні, (привіт моїй помилці з огляду Гран Прі Китаю), пілоти в Бахрейні стартують на заході Сонця. Крім Бахрейну в календарі є ще дві нічні гонки – в Сінгапурі і Абу-Дабі. У всіх цих трьох гонок є одна загальна проблема: перша і третя практики проводяться днем. І це робить їх безглуздими з точки зору підготовки до кваліфікації і гонки. Так, команди можуть тестувати якісь новинки, але підбирати налаштування на гонку – ні, аж надто велика різниця в температурі асфальту.

Плідно можна було попрацювати тільки в другому тренуванні, чим всі команди і зайнялися. Незабаром з’ясувалося, що вперше в цьому сезоні машини їдуть повільніше, ніж в минулому році. Тут склалися два фактори: горезвісний пісок, який зробив трасу дуже слизькою, і конфігурація самої траси. Справа в тому, що нові машини набагато швидше торічних справляються з поворотами, але ось на прямих вони трохи повільніше. Ширші шини і задні антикрила створюють куди більше лобове зіткнення, яке так заважає на швидкості за 300 км / ч. А на трасі в Бахрейні прямих, на яких швидкість досягає цієї цифри аж 4, стільки ж, скільки на Монці – найшвидшої трасі чемпіонату.

У кваліфікації торічний рекорд кола таки вдалося побити, але менш ніж на 0,8 секунди. У попередньому Гран Прі Китаю, наприклад, поліпшення було цілих 3,72 секунди. На цьому сюрпризи не обмежилися – найшвидшим в суботу виявився Валттері Боттас, який зміг перекваліфікувати Хемільтона в своїй третій гонці за Mercedes. А ось Ferrari програли майже півсекунди і билися більше з Red Bull, ніж з Mercedes. Все це до болю нагадувало торічну картину, коли срібні стріли беззастережно домінували в чемпіонаті.

Однак у неділю від переваги Mercedes майже нічого не залишилося. Можливо, справа в сильному вітрі, який змінив свій напрямок. А може вся справа в тому, що Ferrari набагато краще себе почувають на гумі Super Soft, на якому і стартувала вся перша десятка.

Стартувавши третім Феттель, вже до першого повороту пройшов Хемільтона. Себастьян краще розігнався, і на гальмуванні перед першим поворотом, просто не залишив супернику шансів. Непарні стартові місця тут краще, тому що по них проходить гоночна траєкторія і, звичайно, там менше піску.

Незабаром з’ясувалося, що Mercedes під керуванням Боттаса не може піти у відрив від переслідувачів, більш того, він їх відверто стримує! Навіть Red Bull, темп яких в цьому сезоні явно нижче, трималися впритул за лідерами. На десятому колі перші п’ять машин їхали в 2,5 секундах – неймовірно щільна боротьба!

bot_vet_ham
П’ять машин ведуть боротьбу за лідерство лише в 2,5 секундах – такого давно не було в Формулі 1! І дякувати ми за це повинні заднім шинам Валттері Боттас, вірніше надлишковому тиску в них.

Однак до обгонів справа так і не дійшла, на 11 колі першим в бокси вирушив Феттель. План був стандартний: на свіжих шинах почати штампувати швидкі кола, щоб після піт-стопа Боттаса очолити перегони, це так звана «підрізка». Себастьян відмінно справлявся, як раптом, на 13 колі сталася аварія – герой минулого Гран При в Китаї Карлос Сайнс, після свого піт-стопа виїжджав з піт-лейн, в першому повороті порівнявся з Ленсом Строллом. Очевидно, дебютант чемпіонату не помітив Сайнса і повернув за звичною траєкторії, де вже перебувала Toro Rosso іспанця. Як підсумок, розбитий вщент бічній пантон на Williams, пробитий радіатор, і звичайно виїзд Safety Car! «Невже знову те ж саме?» – подумав Феттель. Завдяки виїзду автомобіля безпеки все пілоти отримали можливість провести піт-стоп з мінімальною втратою часу. Здавалося, ініціатива знову перейде до пілотів Mercedes, але не тут-то було. Як сказав Льюїс після гонки, стався своєрідний ефект доміно. Їхавший попереду Боттас, звісно відправився на піт-стоп перший. У нормальних умовах Хемільтон зупинився б на коло пізніше, але під час виїзду автомобіля безпеки необхідно терміново зупинятися, тому що ризикуєш втратити все. У боксах Mercedes на одному з пневматичних гайковертів сталася втрата тиску – в результаті заминка з заміною одного колеса. Хемільтон, який їхав впритул за Боттасом, сильно скинув швидкість при заїзді в бокси (щоб не чекати поки обслужать напарника), тим самим заблокував Ріккардо. Результат такого ефекту доміно виявився плачевним для Mercedes: Боттас після виїзду з боксів зовсім небагато, але поступився Феттелю, який очолив гонку. А Хемільтон мало того, що пропустив Ріккардо, так ще й отримав 5 секундний штраф за блокування на піт-лейн.

Після відходу автомобіля безпеки Боттас спробував випередити Феттеля, але марно. Хемільтон обігнав Ріккардо, але з 5ти секундним штрафом боротися з Ferrari був не в силах і він. Звичайно, до кінця гонки він активно наздоганяв Себастьяна, але не треба тішити себе ілюзіями – німець просто контролював хід гонки і берег ресурс шин і двигуна.

Друга в сезоні перемога Феттеля і подвійний подіум для Mercedes. А ось другий пілот Ferrari не зміг отримати вигоди з проблем суперників, Кімі Райкконен знову четвертий – «Айсмену» потрібно терміново підтягнутися до напарника по команді, критика на його адресу звучить все голосніше в керівництві Ferrari.

podium
Валттері явно засмучений. Пілот який стартує з першого місця, розраховує закінчити гонку так само.

Позаду лідерів теж були цікаві битви. Черговий подвійний фініш в очках для Force India. І це при тому, що Серхіо Перес стартував з вісімнадцятого позиції, фінішувавши 7м! Під кінець гонки мексиканець навіть активно наближався до Williams Феліппе Масси, але наздогнати бразильського ветерана, так і не зміг. Схоже, що злегка комічний рожевий колір приніс команді не тільки десятки мільйонів доларів від титульного спонсора, але і удачу! J

Перші очки в сезоні приніс Renault Ніко Хюлькенберг, заводська команда впевнено прогресує. У кваліфікації темп жевто-чорних машин ще вище – обидві машини були в десятці за підсумками суботи. Але з гоночним темпом поки не все гаразд. І якщо команда з Енстоуна розбереться з проблемами, очевидно, їм буде під силу боротися з Williams і Force India в цьому році. А в майбутньому французи мріють нав’язати боротьбу лідерам чемпіонату. У Renault схоже довгостроковий проект в Формулі 1, не дарма вони підписали багаторічний контракт з «Халком». Досвідчений і швидкий німець уже давно заслужив свій шанс в кокпіті швидкої машини.

Wer
Участь в шоу (чим гонка чемпіонів і є) ледь не коштувало Паскалю Верляйну кар’єри. Але, схоже, німець зміг вчасно відновиться.

Був в цій гонці ще один герой який, на жаль, фінішував одинадцятим – за крок від очкової зони. Його ім’я Паскаль Верляйн, він пропустив перші дві гонки сезону. Після безглуздої аварії на гонці чемпіонів в січні 2017 року, у Паскаля була серйозна травма – компресійний перелом трьох шийних хребців. Звичайно, все це трималося в секреті, гонщик поділився фотографією зі свого лікування, тільки після фінішу Гран Прі. 11 місце на скромному Sauber саме по собі гідно поваги, а з огляду на недавню травму – взагалі подвиг!

Гран Прі Бахрейну видався цікавим і багатим на події, як і всі гонки цього сезону. Будемо сподіватися що наступний Гран Прі продовжить цю традицію. А відбудеться він 30 квітня в Сочі на території олімпійського парку.

Результати гонки:

results

Особистий залік:

Позиция Пилот Страна Команда Очки
1 С. Феттель GER Ferrari 68
2 Л. Хэмилтон GBR Mercedes 61
3 В. Боттас FIN Mercedes 38
4 К. Райкконен FIN Ferrari 34
5 М. Ферстаппен NED Red Bull 25
6 Д. Риккардо AUS Red Bull 22
7 Ф. Масса BRA Williams 16
8 C. Перес MEX Force India 14
9 К. Сайнс ESP Toro Rosso 10
10 К. Магнуссен DEN Haas 4
11 Р. Грожан FRA Haas 4
12 Э.Окон FRA Force India 3
13 Н. Хюлкенберг GER Renault 2
14 Д. Квят RUS Toro Rosso 2
15 А.Джовинацци ITA Sauber 0
16 С. Вандорн BEL McLaren Honda 0
17 Д.Палмер GBR Renault 0
18 М.Эриксон SWE Sauber 0
19 П. Верляйн GER Sauber 0
20 Ф. Алонсо ESP McLaren Honda 0

Кубок конструкторів:

Позиция Команда Двигатель Очки
1 Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes 102
2 Scuderia Ferrari Ferrari 99
3 Red Bull Racing Tag Heuer Renault 47
4 Sahara Force India F1 Team Mercedes 17
5 Williams Martini Racing Mercedes 16
6 Scuderia Toro Rosso Renault 12
7 Haas F1 Team Ferrari 8
8 Renault Renault 2
9 Sauber Ferrari Ferrari 2016 0
10 McLaren Honda Honda 0
ПОДЕЛИТЬСЯ
Предыдущая статьяLtava Attack Series 2017. Відкриття.
Следующая статьяТест-драйв нового Citroen C3, модель 2017 року
Водительский стаж - 13 лет. Как-то с детства интересуюсь машинками. Не пропустил ни одного Гран При Формулы 1 с 1998 года. Заядлый поклонник продукции Баварского Моторного Завода. Личный автомобиль BMW третьей серии. Автомобиль мечты - зависит от настроения))

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ