Старі батарейки – чи варто купувати бу електромобілі?

Старі батарейки – чи варто купувати бу електромобілі?

ПОДЕЛИТЬСЯ

Сучасний автомобільний світ стрімко змінюється і вже практично всі великі автомобільні гравці встигли випустити за власним електрокару. Деякі з них, як то Nissan Leaf або BMW i3 доступні і в Україні, у офіційного дилера, проте більшість все ж продається виключно в Європі.

Наприклад, в одній тільки Британії за 2017-й рік було реалізовано 13 597 електрокарів, що на третину більше продажів 2016- го. І аналітики пророкують подальші темпи зростання. Очевидно, що з появою нових технологій і віком, автомобілі будуть продаватися або змінюватися по системі Трейд-ін. Деякі екземпляри доберуться і до наших країв, де їх ціна буде досить привабливою. А якщо додасть до цього ще й незалежність від заправок, невеликі витрати на кілометр шляху і мінімальні викиди СО2, то покупка, здається, очевидною. Але чи є підводні камені в цьому рішенні?

Про плюси при купівлі електромобіля міркувати не доводиться. Вигода досить очевидна і ми згадали про переваги трохи вище. Вітчизняному автолюбителю варто взяти до уваги деякі моменти, які можуть таїти в собі небезпеку. І тільки відповівши на основні питання можна прийти до приватного думку, вірному для себе.

used_electric_cars 3

Дальність поїздки

Сучасні електромобілі можуть проїжджати до 500-та кілометрів на одній зарядці. Однак це стосується нових автомобілів, що використовують сучасні технології. Якщо ми говоримо про старих електромобілях, то тут більш актуальна цифра 250-300 кілометрів. Далі необхідно заряджати акумулятори, на що потрібно набагато більше часу, ніж при бензинової заправці. Тому, перш за все, дайте собі відповідь, скільки кілометрів ви проїжджаєте щодня. Якщо ця цифра перевищує вищевказані показники, і у вас немає зайвого часу для заправки авто, то варто відмовитися від цього придбання.

used_electric_cars 5

Вік і клімат

Ще один важливий фактор – скільки років автомобілю, і в якому режимі ви будете їздити. Для зручності, за точку відліку можна взяти найпопулярніший електромобіль останніх років – Nissan Leaf. Його запас ходу складає 250 км. Однак цей показник є актуальним лише для нових авто і при «ідеальних» умовах тесту. Візьмемо до уваги той факт, що літій-іонні батареї втрачають в ємності після декількох років використання, а навіть нові акумулятори працюють не так активно в зимовий час. У підсумку, при найгіршому розкладі (на старому авто, взимку і вночі з включеними фарами), ми може отримати реальний пробіг на одній зарядці – до 100 км. Якщо у вас досить суворий клімат, то необхідно ще раз подумати перед покупкою.

used_electric_cars 2

Географічна прив’язка або «де заправитися»

В Європі електромобілі популярні не тільки тому, що це вигідно, але ще й тому, що зручно. Державна підтримка виливається в те, що кількість спеціальних заправок дійсно велике. В Україні все йде набагато гірше, і такі станції обчислюються десятками. Причому, якщо це стосується поширених авто (див. Вище), а якщо мова йде про рідкісні моделях, то тут і зовсім сумно. Так що покупка виправдана тільки для жителів великих міст, де знаходяться хоча б кілька станцій зарядки.

used_electric_cars 6

Підводимо підсумки

Сьогодні пересування на бензиновому автомобілі – досить дорога затія і покупка уживаного електрокара може бути вигідною. Однак тільки для певних категорій населення. Причому, при виборі варто пам’ятати кілька простих істин:

– подумайте про ваш денному пробігу і намагайтеся заздалегідь планувати маршрут так, щоб не опинитися далеко від зарядних станцій;

– запас ходу уживаного електрокара сильно просідає не тільки від віку, але і від кліматичних умов;

– при покупці намагайтеся купувати електромобіль тільки у представників компанії. Тоді придбання може бути виправдано. Так, ви заплатите трохи більше при здійсненні операції, проте отримаєте машину з оновленим акумуляторною батареєю, вона і гарантією на нього. Тільки в цьому випадку покупка може бути виправдана. До того ж деякі продавці практикують надання безкоштовних заправок для своїх фірмових клієнтів.

used_electric_cars 4

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ